Pagina's

zondag 28 juli 2013

Voetbalhuis

Hallo allemaal,

vandaag wordt ons jongste neefje 12 jaar.
En daarvoor wilde ik een kaart maken, maar, wat voor eentje.....
Ik had niet echt veel ideeën, dus zoeken op internet, misschien iets met een raceauto?
Maar ik vond niets naar mijn zin, wel zag ik een kaart met een voetbal, misschien dat ik zoiets kon maken?
Helaas, ik kreeg niet veel inspiratie, tot ik een papieren voetbal zag, dat leek me wel wat.
Ik vond zowaar een patroon, maar ik kon het helaas niet openen, dus verder zoeken.
Tot ik ergens "voetbalhuis" zag staan.
Nieuwsgierig geworden heb ik de link aangeklikt, en wat ik zag vond ik erg leuk.
En het mooiste was nog dat het patroon erbij was en klaar om geprint te worden.
http://www.korthalsaltes.com/nl/model.php?name_en=football_house

Maar creatieve mensen kunnen het niet laten bij het eenvoudig in elkaar plakken van een bouwplaat, dus heb ik hem nog een beetje versierd.
Niet heel erg uitbundig, want het is voor een jongen en dan vind ik veel bloemen en dergelijke een beetje te...

Het huis was geen probleem, maar de voetbal kreeg ik helaas niet goed vastgeplakt, en ook bleef de printerinkt enigzins afgeven waardoor was zwarte vegen zijn ontstaan.
Maar denk maar dat dat komt omdat er al mee gevoetbald is haha.
Aangezien hij in Friesland woont heb ik op de bal een embleem van Heerenveen geplakt.
De letters gesneden met de silhouette en het poppetje van internet en geknipt.

Alle kozijnen overgeplakt met een strookje donkerblauw filigraanpapier.
Ook het poesje in het raam en voor de deur, en het grasrandje, gesneden met de silhouette, het is amper 1 cm groot.

De voetbal met het grappige gezichtje van internet.

Het bovenraam zelfs versierd met een piepklein gordijntje.
                                                                  


3 opmerkingen:

  1. Sjonge Grietje, wat origineel zeg! Ziet er zo gaaf uit! Leuk dat je rekening hebt gehouden met de provincie waar hij woont.
    Weet je al hoe het vond?
    En is de familiedag al geweest met de totempaal??
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt supergaaf geworden Grietje, ik vind hem geweldig.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf zeg, heel origineel gedaan
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen